Autor

jaskiniar

15-09-2015 16:34

Tytuł: takie... wakacyjne

gdzieś na południu Europy, sierpień 2015; aparat: Zenza BRONICA SQ-A, obiektyw: ZenzanonS 1:2.8, f=80 mm, z ręki, czas 1/60 sek., f8.0, ISO 80 (Ilford FP4+ ""świecony"" na ISO 80), wywołanie negatywu i opracowanie obrazu: obróbka własna (Rodinal: 1+50, 7.5 min.)

Komentarze

Janeq-2010

Janeq-2010

to pierwsze ładne, mimo że cyfrowe

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

2000 na 2000-lecie

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

1000 zdjęć na 1000-lecie

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

jarek napisał(a):
A masz szerszy plan?

Przeglądnąłem zdjęcia z cyfrowego aparatu - ale znalazłem tylko takie...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

...i w Hyde Parku odzyskał równowagę ducha

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

teraz się nie będzie rzucał... za namową Prezydenta zdecydował się - oczywiście czasowo - wyjechać do Anglii...

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

marian napisał(a):
andrzej siedzi a gość podchodzi do kmicica, coś mu koło twarzy mryga


teraz tak nie można - zaraz się dżender rzuci

10 lat temu
Marian

Marian

bo bez kopułki trzeba albo dobrego spota, albo np do twarzy modela podejść. w filmach wajdy widać. andrzej siedzi a dość podchodzi do kmicica, coś mu koło twarzy mryga, mamroce na ucho szwenkierowi i wajda mówi "akcja". ale jak film dobry i pogoda to i na tabelkę można...

znaczy słabo tłumaczę. bez kopułki to rozpiętość sceny czy coś takiego. ja się nie znam. pyk ciemne, pyk jasne i wiesz czy wyjdzie. jak masz film skalibrowany. inaczej to jak mówisz. "na kopułkę" metodą. też dobra

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

marian napisał(a):
a kopułka to nie jest od padającego? tak pytam bo takiego fajnego nie miałem, ale w gazecie czytałem. ale dawno i nie pamiętam.

A to ono - to światło - nie pada? Tak mi się wydaje (wiem - wyłącznie wydajność wzrasta), że w przypadku fotografowania widoczków większej różnicy nie ma (zresztą sam to sprawdziłem )

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

jaskiniar napisał(a):
[1.] Mierzę światło kierując światłomierz - z nasunięta kopułką - w stronę fotografowanego obiektu,
[2.] raczej 'celując' w jego (tego obiektu) najciemniejsze obszary.



ad. 1. ...bo najważniejsze jest oświecenie fotografującego
ad. 2. ...już nie tylko 'żelazny chwyt', ale i 'celowanie kopułką'

10 lat temu
Marian

Marian

a kopułka to nie jest od padającego? tak pytam bo takiego fajnego nie miałem, ale w gazecie czytałem. ale dawno i nie pamiętam.

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

Janeq-2010 napisał(a):
A pomiar? używasz przecież światłomierza.
Mierzysz punktowo i naświetlasz na cienie?

Używam światłomierza - stąd informacja o nastawach. Mierzę światło kierując światłomierz - z nasunięta kopułką - w stronę fotografowanego obiektu, raczej "celując" w jego (tego obiektu) najciemniejsze obszary. Przy tego typu zdjęciach trochę mi zależy, by "ostry" był nie tylko plan najbliższy, zatem z możliwych ustawień (przysłona-czas) wybieram te, w których przysłona będzie ułatwiała osiągnięcie takiej ostrości. Czyli zakres pow. 5.6. Jednocześnie pamiętam, by czas nie był zbyt długi, bo i "chwyt" nie ten... Czyli nie dłużej niż 1/15 sek. Ot i cała filozofia

10 lat temu
wosk

wosk

Udany, estetyczny kadr...

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

A pomiar? używasz przecież światłomierza.
Mierzysz punktowo i naświetlasz na cienie?

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

Janeq-2010 napisał(a):
espresso napisał(a):
kalibracja materiału nie jest bez znaczenia



jaskiniar kalibruje każdą partię?

Ja w ogóle nie kalibruję. O tym, że FP4+ "najlepiej" naświetlać na ISO 80 dowiedziałem się od "uczonych w piśmie". To i stosuję...

10 lat temu
espresso

espresso

Sądzisz że jest aż taki rozrzut w czułości?

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

espresso napisał(a):
kalibracja materiału nie jest bez znaczenia



jaskiniar kalibruje każdą partię?

10 lat temu
jarek

jarek

jaskiniar napisał:
W kolorze?


W kolorze.

10 lat temu
DAAD

DAAD

Janeq-2010 napisał(a):
DAAD napisał(a):
Takie zdjęcia to ja rozumiem i popieram.



a ocenisz siłę wiatru?


0,5 do 1 B

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

jarek napisał(a):
A masz szerszy plan?

W kolorze? Jutro poszukam... A może nawet i dziś, tyle, że muszę skończyć wywoływanie kolejnej partii negatywów...

10 lat temu
jarek

jarek

A masz szerszy plan?

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

jarek napisał(a):
Malował to ktoś jak robiłeś zdjęcie?
Fajny temat.

Akurat w tym okresie, gdy - codziennie - tamtędy przechodziliśmy nie widziałem żadnych malujących... Tu - dla lekkiego porównania wersja kolorowa. Choć robiona w nocy, a nie w południe, oddaje - choćby częściowo - kolorystykę...

10 lat temu
espresso

espresso

Jak widać na pięknym obrazku, kalibracja materiału nie jest bez znaczenia.

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

DAAD napisał(a):
Takie zdjęcia to ja rozumiem i popieram.



a ocenisz siłę wiatru?

10 lat temu
jarek

jarek

Malował to ktoś jak robiłeś zdjęcie?
Fajny temat.

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

Janeq-2010 napisał(a):
Waść głos tracisz, czyco?

czemuż?

10 lat temu
DAAD

DAAD

Takie zdjęcia to ja rozumiem i popieram.

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

Waść głos tracisz, czyco?

10 lat temu
jaskiniar

jaskiniar

były

10 lat temu
Janeq-2010

Janeq-2010

to i żagle łacińskie były...

10 lat temu